Kristalhelder water in een turkoois blauwe kleur - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Kristalhelder water in een turkoois blauwe kleur - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Kristalhelder water in een turkoois blauwe kleur

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

22 Juli 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Gisterenavond weer eens heerlijk in een lokaal restaurant gegeten. Zeven plastic krukjes. Twee plastic tafeltjes. In totaal inclusief keuken misschien dertig vierkante meter groot en heerlijk eten. We krijgen stokjes om het eten naar binnen te krijgen. Ook Jesse laat zich niet kennen en eet de overheerlijke rijstmaaltijd met zijn stokjes op.
Op het uitgaansstrand is het een grote licht show. Allereerst de verlichting van alle barretjes maar daarnaast ook de vele vuur shows die hier te zien zijn. Ze zijn spectaculairder dan in Koh Toa. Er is veel samenwerking tussen de jongens die de vuur show geven. Fakkels worden wel zeven acht meter omhoog gegooid. Een ander jongen vangt de vuur fakkel weer. Hier zijn ook podia gemaakt voor de vuur shows. We zien een jongen een meter of vijftien buiten het podium staan. De jongen op het podium jongleert met het vuur. Plots gooit hij de slinger ver buiten het podium. De jongen die schijnbaar achteloos hier staat vangt het vuur op en jongleert weer verder.
We slenteren door de straten en kopen nog even wat drinken in voor in onze kamers.
Jolanda vindt dat ze eigenlijk een korte broek te weinig bij zich heeft en dacht erover om van een van delingen broeken de pijpen af te knippen. Ik zie bij het winkeltje waar we drinken kopen een schaar liggen en vraag aan het meisje of ik de schaar mag gebruiken. Ze knikt. Ik grijp naar de broek van Jolanda en maar er een knip in en vervolgens scheur ik de broek aan flarden. Ik heb het gezicht van het meisjes niet gezien maar Jesse en Siebe zeiden mij dat ze verschrikkelijk schrok van mijn actie. Jolanda heeft er weer een korte broek bij.

We hebben gehoord dat Long Beach het mooiste strand van Koh Phi Phi Don is en dat het ongeveer een half uurtje lopen is. Dat wordt ons doel voor vandaag.
De tocht ernaar toe is erg mooi . Af en toe flink klimmen. Prachtige bungalows met uitzicht op zee. Een stukje moeten we door jungleachtig gebied. Door touwen kunnen we ons een weg banen richting Long Beach. Het strand is prachtig. Het strand is sprookjesachtig wit. We wanen ons in een waar paradijs. We brengen onze dag zwemmend, voetballend en lekker luierend door. We genieten van de vele longtail boats die aanleggen en weer vertrekken. We drinken op een terras met uitzicht over de steile rotsen die in het water schieten.
Ik zwem met Siebe en klets met hem over onze vakantie. Hij vindt het moeilijk om een top vijf samen te stellen van de mooiste dingen tot nu toe.
Longtail boats zijn niet allen voor het vervoer van mensen maar ook om eten en drank naar deze plek te brengen. Twee bomvolle longtail boats arriveren. De drank en het eten wordt uitgeladen en in een kar geladen....... veel te vol. Niet te verplaatsen. Er wordt ergens een tractortje vandaan getoverd. Met een touw komt de kar in beweging. De tractor heeft ook een aanhangertje bij. Dit wordt bomvol geladen. De tractor probeert zich te verplaatsen. Helaas, de banden schieten in het zand. Geen beweging in te krijgen. De man op de tractor blijft zeker een half uur op zijn tractor zitten. Dan komt er uit het niets een klein graafmachientje met rupsbanden. Met heel veel moeite lukt het om de tractor dor het zand te trekken.
Bij onze tocht terug blijkt dat we over het strand kunnen terug lopen omdat het eb is. Sommige Thaise jongens proberen vis uit dit gebied zonder wat te halen.
We zien ook een zeekomkommer, wat lijkt op een stuk steen, pogingen doen om voedsel tot zich te nemen.
Terugbij om guest house zien we nu geen apen. Ze hebben zich waarschijnlijk teruggetrokken in het bos boven ons.
Jesse en ik zitten momenteel weerkeer.ijk op ons terras. Wel goed ingesmeerd met spul tegen de muggen. We kijken over de daken en zien de zee voor ons.

Groetjes Sjaak

P.s.

Joselien veel plezier wanneer je nog een aantal dagen weggaat. Geniet ervan. Alvast bedankt voor het goed bijhouden van ons gras. Ik gaan we nog eens een lekker wijntje op drinken.

Doris jij zit momenteel waarschijnlijk in het vliegtuig. Hopelijk een fijn vakantie gehad.

Tiny proficiat met je verjaardag. Maak er een fijn dag van.

Moeder geniet van het mooie weer.

Marius staat je aanbouw er al bijna of is er niet van terecht gekomen met het warme weer.