Van travestieten show naar Ko Nuan Yuan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Van travestieten show naar Ko Nuan Yuan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Van travestieten show naar Ko Nuan Yuan

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

19 Juli 2013 | Thailand, Koh Tao

Na heerlijk te hebben gegeten aan het strand willen Jolanda, Jesse en Siebe naar onze bungalow. Ik besluit wat door het eiland te slenteren het is immers pas tien uur.
Bij een zijstraten krijg ik van een stuk of drie excentrieke travestieten een kaartje om hun show te komen bezoeken. Om half tien en half elf hebben ze iedere avond een show. Ik neem het kaartje aan en slenter verder. Bij Queens cabaret staan weer een stuk of vijf opvallend geklede travestieten. Hoge hakken, lange haren en flink opgemaakt. Ze staan uitdagend te dansen voor hun club. Entree is vrij, drankje verplicht. Om klokslag half elf geht es los.
Met prachtige pruiken op start de openingsdans. Luid gejuich door het toegestroomde publiek. Enkele acts later staat een travestiet achter in de zaal met microfoon. Als a new born Tina Turner loopt zij de bühne op. Groot applaus is haar deel. Een ander act laat een travestiet met flinke boezem zien. Totdat ze plots haar topje naar beneden laat gaan. Zo plat als en dubbeltje. Grote hilariteit.
Ik slenter richting het strand. Jolanda vertelde al dat ze het idee had dat hier veel jongeren waren. Dit klopt. Werkelijk duizenden jongeren staan hier met een fles Chang of met een cocktail. Heel veel jongeren zie je met een emmertje rondlopen. Voor honderd Batt kunnen ze een sterke drank met bijvoorbeeld cola en ijsklontjes kopen. Deze mix krijgen ze dan in een emmertje compleet met een stuk of drie rietjes.

Vroeg in de morgen ben ik wakker. Ik loop even naar zee en daarna ga ik brood kopen in het stadje. Ik neem ook mijn fototoestel mee om bij de plaatselijke school wat foto's te schieten. Tijdens mijn wandeling zie ik een oude Thaise man in onderbroek in zijn eentje Thaise kickboks oefeningen maken. Bij de school ben ik verbaasd dat er geen kinderen zijn. In het stadje zie ik de reden. Ze zijn bezig met een prachtige optocht. Allemaal mooi verkleed. Trotse ouders maken foto's . Ik ook. De koning en koningin worden flink vereerd tijdens deze optocht. Je ziet trouwens overal in Thailand afbeeldingen van het het koningskoppel hangen.
De plek waar ik inkopen doe is een plek waar ook veel Thaise mensen van het eiland hun eten bij elkaar scharrelen.
Snel terug naar onze bungalow.

We vertrekken vandaag naar het eiland Nang Yang. Iedereen zegt dat dit de mooiste plek is om te snorkelen. Met een boot iets groter dan een long tail boat vertrekken we met zijn vieren. De stuurman moet flink werken om de boot uit het zand te krijgen. Eenmaal op het water gaat het vol gas.
Het eiland is prachtig. Het snorkelen is het summum. Zo geweldig, zo mooi. Niet alleen de vissen maar de de koraal.
Jolanda ziet plots een witte haai van ongeveer tachtig centimeter. Scholen van duizenden vissen zien we. Zee anemonen in alle kleuren. En opvallend bij oranje anemonen oranje vissen. Bij paarse anemonen paarse vissen. De tijd schiet voorbij. Zo mooi, zo prachtig. Samen zien we ook nog een kleine haai in het water. Dit gebied wordt ook wel de Japanse tuin genoemd. Een architect kan dit niet bedenken.
Met een ander bootje gaan we terug. Weer vol gas. Terug op Koh Toa snorkelen we nog. Nu gaan we verder de zee in dan enkele dagen gelden. Ook hier geweldige koraalformaties.
Op het einde van de dag geven we de snorkelspullen terug. Wat hebben we genoten van dit onderwater wonder.

Groetjes Sjaak

Ps Lia heeft Jos de vierdaagse uitgelopen?
Rieky en hoe heeft Gerrie het gedaan, is het hem ook gelukt?

  • 19 Juli 2013 - 17:30

    Bert:

    Hey Sjaak, een travestiet is een hij, laat je niet te veel meeslepen

  • 19 Juli 2013 - 17:40

    Sjaak Van Moorsel:

    Ha Bert,

    Was me duidelijk maar wanneer ze de broek aanhebben moet je verdomd goed kijken. Vaak zie je het aan de behaarde benen.

    Groetjes van de hele club. Zo en nu voor het slapen gaan nog een Chang. Proost.

  • 19 Juli 2013 - 18:31

    Moeders:

    Hoi Sjaak, we zijn met zijn allen naar de vierdaagse gaan kijken, heel gezellig lekker in de schaduw Jos had er toen twintig km opzitten, en het ging prima en heeft het gehaald. We hadden Pierre Bos nog een hand gegeven, leuke man hij loopt de vierdaagse al verschilllende jaren. Verder is het hier heerlijk weer , we hebben daarna lekker bij Lia in de tuin gezeten samen met Hugo Lenny tante Mien Yvonne en Henk en Tiny, Verder heel veel groetjes van mij en het ga julllie goed nog lekker genieten samen. Groetjes Oma en een dikke kus xxxxxx

  • 19 Juli 2013 - 18:47

    De Spierings:

    Hoi Sjaak,Jolanda, Jesse en Siebe mooie verhalen, maar ga maar niet te veel naar die shows kijken, want je weet maar nooit, dadelijk is het geen Sjaak maar Jaqueline (grapje). Wij hebben al een prachtige week gehad veel gefietst met Yvonne en de vierdaagse gekeken, lekker weer. Sil gaat morgen naar Spanje, en voor de eerste keer vliegen, ik hoop dat hij geen vliegangst heeft net als Jos. Hij heeft er zin in. Felix Doris Jan en Maartje maken het oolk prima in vietnam, komen dinsdag naar huis gelukkig, want het is zo stil. Ik wens jullie nog veel plezier. Liefs Jos Lia en Sil.

  • 19 Juli 2013 - 22:42

    Gerrit -rieky:

    Hoi ,Jolanda -Sjaak -Jesse -Siebe,
    ja hoor gerrit heeft zijn kruisje weer gehaald van de vierdaagse.Wel warm geweest.Zo te lezen genieten jullie daar ontzettend.nog heel veel plezier.Gr. gerrit -rieky.










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjaak

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 15680

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Maleisië

21 Juni 2013 - 31 December 2013

Voorbereiding reis Thailand

Landen bezocht: