Scooteren, bussen, treinen, met de taxi - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Scooteren, bussen, treinen, met de taxi - Reisverslag uit Amphawa, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Scooteren, bussen, treinen, met de taxi

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

13 Juli 2013 | Thailand, Amphawa

Meer dan vierentwintig uur reizen zit erop.
In Pai werden we vroeg wakker. De meeste spullen hadden we al gepakt. We hoefden niet eerder dan elf uur uit te checken en wilden in de ochtend nog lekker met onze motorbike rond rijden. We kozen ervoor om snel een klein weggetje in te gaan. Met zijn vieren tuften we weer door dit prachtige landschap.Honden liggen als gedrogeerd op het asfalt.
Maar dat stopte toen we langs een stuk of vijf honden kwamen. Alle honden hadden het op een hond gemunt. Alsof hij gelyncht diende te worden. Ze beten de hond van alle kanten. Ik had het er niet op en draaide om. Jolanda was al voorbij.
Op een klein afgelegen weggetje lieten we Jesse en Siebe een stukje rijden. Wel voorzichtig want in Pai zien we erg veel jongeren die zijn gevallen.
Om half twaalf vertrekt de bus naar Chiang Mai.Hijlaat er geen gras over groeien en scheurt werkelijk over de weg met, naar ik me nu heb laten vertellen zevenhonderdzesentwintig bochten.
Binnen drie uur bereiken we Chiang Mai.Hier heeft het flink geregend. Nadat het is gestopt is het meteen weer erg heet.
We moeten nog een uurtje of twee wachten, mooi de tijd om te eten . Het eten smaakt voortreffelijk.
Even na vijf gaan we in onze trein. De special express was volgeboekt. Wij hebben de express train. De trein is sterk verouderd maar de zitting van de stoelen is perfect. We gaan zitten en om iets over half zes tuft de trein aan.
Het lijkt op een jaren vijftig trein. De kinderen vermaken zich. Om acht uur worden de stoelen tot bedden geklapt. Ook krijgen we keurig een laken. ik lees nog. Op de i pad. De rest van onze club ligt op en oor.
In de ochtend wordt ik om zes uur waker. Ik geniet van de opkomende zon en de weidse velden met rijst. Op de achtergrond zie ik bergen.
Jesse, Jolanda en Siebe slapen nog.Uiteindelijk worden ook zij wakker. We genieten van het landschap. Het laatste stukje duurt erg lang uiteindelijk heeft de trein meer dan drie uur vertraging. Jolanda en ik wijzigen ons plan. Aanvankelijk willen we naar Katchannaburi. Dit lijkt ons teveel en we besluiten naar de floating marketing in Amphawa te gaan.
Op de treinstation zien we een taxi chauffeur . Hij wil ons voor vijftienhonderd naar Amphawa brengen. Uiteindelijk rijdt hij aan voor negenhonderd. We zoeken naar een guesthouse en vinden er een op toplocatie. Met uitzicht op de floating marketing. Wat is douche fijn na een lange reis.
Samen eten we heerlijk en chillen nu met uitzicht op de floating marketing.

Groetjes Sjaak