Scooteren in Pai - Reisverslag uit Ban Huat, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Scooteren in Pai - Reisverslag uit Ban Huat, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Scooteren in Pai

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

11 Juli 2013 | Thailand, Ban Huat

Iedereen is gelukkig weer in topconditie. Tijd voor actie. Al vrij vroeg gaan Jolanda en ik op stap om twee scooters te huren. We passen de helmen en gaan terug naar ons huisje. De mannen gaan ook mee en ook zij laten zich twee helmen aanmeten. Even uitproberen hoe het scootertje werk en gaan met die banaan. Natuurlijk zit er nil brandstof in dus eerst een tankstation zoeken. Daarna begint onze tocht. Het is een beetjebewolkt maar dat is heerlijk bij een temperatuur boven de dertig graden. Al snel rijden we op een klein weggetje. Het is belangrijk links te blijven rijden. Het is heerlijk om zo rijdend het windje te voelen. We passeren en elefhant camp. Mooi om te zien hoe de olifanten met hun slurf gras naar binnen werken. De reis gaat verder. Bij een canyon parkeren we onze scooters en lopen over een smal strookje. links en rechts kijken we de diepte in. We vervolgen onze tocht en bij een bordje waterval slaan we linksaf. Het is een weinig geasfalteerd weggetje dat af en toe flink omhoog kruipt. Bij het eindpunt parkeren we onze scooters en lopen naar de waterval. Gelukkig hebben we slippers of teva's aan. De plek is prachtig.
Onze magen beginnen inmiddels te knorren en terug inPai eten we in een restaurant. We vinden het scootertje zo leuk zodat we besluiten nog een tocht te maken. Nu in noordelijke richting van Pai. We zijn net onderweg wanneer het start met regenen. We trekken onze plastic regen gevalletjes uit de hoes en rijden verder. Tweeminuten later is het weer droog. uittrekken dus die zweet dingen.
Plots zien Jolanda en ik dat de brandstofmeter richting rood gaat. We vragen waar we kunnen tanken. Een behulpzaam meisje rijdt ons voor en in een dorpje kunnen we gelukkig tanken.
Onze tocht gaat richting viewpoint. De weg is slecht en heel erg stijl. Uiteindelijk komen we er.
We moeten twintig Batt per persoon betalen en krijgen naast het geweldige uitzicht heerlijke thee. Het regent eventjes maar wanneer we vertrekken is het droog.
Onze tocht gaatverder. Even rijden we verkeerd en komen uit op een schoolplein. Mensenkijken ons aan met een blik van wat doen jullie hier.
Het scooteren is een fantastisch gevoel.Jesse zit bij mij achterop en ook hij geniet. De monnik van een paar dagen gelden zei dat THE goal for life hapiness is. Wanneer ik met mijn makker achterop door dit tropische landschap tuf voel ik dit geluk ook.Heerlijk om zo samen door tropisch Azië te mogen tuffen. Werkelijk een voorrecht.

Lieve groeten van Jese, Jolanda,Siebe en Sjaak.

• 11 Juli 2013 - 21:56

Marlies:

hoi motor crossers,
    We zien dat jullie ervan genieten daar!Skon om het te volgen zo.Ik moet nog 2 dagjes werken en dan ook vakantie joepieeeeeeeeee!Het is hier nu lekker weer dus wij genieten ook in ons kikkerlandje.Vele groetjes van ons allemaal Marlies Michel milou thijs en janske.