Slenteren door Pai - Reisverslag uit Ban Huat, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Slenteren door Pai - Reisverslag uit Ban Huat, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Slenteren door Pai

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

11 Juli 2013 | Thailand, Ban Huat

We slapen in twee verschillende huisjes. Voor het eest onder een muskietennet. ILk heb heerlijk geslapen. Jolanda minder. Ze heeft een hard bed. Zij wil graag verkassen. Er zijn hier in Pai plenty of guesthouses dus dat zal geen groot probleem zijn. Ook zitten de meeste spullen nogin de grote rugzak dus ook inpakken hoeft geen uren te duren. We vinden enkele honderde meters verder een huisje voor vijf personen. Inclusief een mooi overdekt terras. En dat voor de spotprijs vanvierhonderd Batt. Omgerekend ongeveer tien euro. Zo goedkoop hebbenwe nogniet gehad. In Bangkok betaalden we al een keer twaalfhonderd Batt voor een tweepersoons kamer. Even aanpakken en voor tien uur hebbenwe een nieuw onderkomen. Siebe wik graag een dag aansterken en leest veel op de e reader in het boek van Andy van der Meyden.
We hebben al veel verschillende slaplekken gehad tijdens deze trip. Dit is alweer de elfde.
Samen of alleen slenteren we veel door de straatjes.

Bij een tempel wil ik naar binnen een jonge monnik van een jaar of vijftien slaapt in de schaduw op een bankje. Ik doe volgens gebruik mijn slippers uit en beland in een serene rust. Ik lijk de enige te zijn in detempel. Ik loop verderop en hoor wat geluid. Zie ik een ouder monnik in de tempel tv kijken. Achter een groot hek met dito slot liggen allemaal in het stof schijnbaar kostbare geschenken opgeslagen.

Even verderop hoor ik kinderen. Ik loop verder en zie een groot hek. Hier achter is een basisschool. Een vrouw op een brommertje komtaanrijden en stopt bij het hek. Met een sleutel opent zij het slot en het hek. Met de brommer gaat ze voorbij het hek Dit wordt weer zorgvuldig op slot gedaan. Onderwijs achter gesloten deuren.

Met Jolanda slenter ik door de straten. Bouwvakkers zijn aan het werk. Bamboe zorgt voor het stutten van de eerste verdieping. Schoenen met ijzeren neuzen zijn hier niet te zien. Op slippertjes worden de werkzaamheden uitgevoerd.

Samen lopen we over een gammel bruggetje. Helemaal opgetrokken van bamboe. Wemoeten goed opletten waar we onze voeten zetten. Wanneer je hier in de avond overheen loopt moetje niet te veel biertjes ophebben.

Met de kinderen gaan we een heerlijk hapje eten. Er is een plekje waar je lekker in het restaurant kunt liggen op een plateautje. Jesse loopt er met mij heen om te kijken of er plek is. Dit is het geval. Terwijl Jesse de anderen gaat halen vraag ik me plots af of dit wel de juiste plek is om te eten. Ik zie zes zeven muizen met elkaar spelen. De muizen rennen onder ons plateautje door. Het is een mooi spel. Gelukkig zijn ze niet meerzo zichtbaarwanneer de muziek door de eigenaar wordt aangezet. Het eten is heerlijk.

Op eenmarkt koop ik met Jolanda soja in bananenblader gewikkeld. Ik proef het samen met Jolanda. Het spul is ontzettend pittig. Bij een vrouwtje op straat kopen we wat warme rijst en op onze veranda laten we het goed smaken.

In de avond nadat we uit zijn gaan eten kopen Jesse en ik nog iets met kip bij een lokaal kraampje. Het smaakt heerlijk. Bij zeven elven, een winkel die je overal in Thailand ziet kopen we nog een Chang bier. Samen laten we het avond worden en gaan uiteindelijk lekker slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjaak

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 15611

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Maleisië

21 Juni 2013 - 31 December 2013

Voorbereiding reis Thailand

Landen bezocht: