Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

09 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vroeg in de ochtend staan we op een heerlijke verkwikkende douche even brood halen en voor acht uur staan we te wachten voor ons vertrek richting Pai. Pai is een plaatsje ten noordwesten van Chiang Mai. Het ligt niet meer zo ver van de grens van Birma.
De weg ernaar toe loopt door de bergen. Er zijn meer dan negenhonderd bochten te van voordat we in Pai arriveren. Zover is het nog niet. Eerst gaan we met een truck naar een plek vlakbij de railwaystation. Daar wordt de bagage overgeladen een een busje. Het zijn alleen Chinezen en vier Hollanders die in het busje zitten. Halverwege de weg maken we een stop. We hebben er dan al erg veel bochten op zitten. Na de stop raak ik in gesprek met mijn buurman. Een Chinees die vroeger idolaat was van Gullit, en van Basten. Het family program van maximaal een kind per stel is nog steeds van kracht. Anders wordt het veel te druk in China.
Na ruin drie en een half uur arriveren we in Pai. Het is een echt backpackers stadje. Veel flowerpower achtige types lopen er rond. Het is een ontzettend gezellige sfeer. In de bergen regende het maar nu is het het weer een lekkere temperatuur. Siebe en ik wachten even bij het vervoersbedrijf terwijl Jolanda en Jesse een guest house zoeken. Na een tijdje komen ze terug. Gelukt. We leggen onze spullen er neer en gaan op zoek naar een tentje om een hapje te eten. Dat doen we wel ontzettend vaak. Heerlijk eten op straat of in een restaurantje. Het Thaise eten is ok erg lekker. Jesse lust zowat alles. Siebe kijkt iets meer de kat uit de boom. Siebe heeft trouwens vandaag wat last van zijn buik. Hij vindt het fijn om in het guest house te blijven. Momenteel zitten we met zijn vieren in een van onze twee huisjes.

Veel groetjes van Jesse, Jolanda, Siebe en Sjaak

P.s. Leuk de reacties die jullie geven.
Voor het uploaden van fotootjes moeten we een computer hebben en de foto's van de spiegelreflexcamera moet ik via een reader omzetten welke ik niet bij heb.

Moeder een dikke kus ook van Jesse en Siebe. En natuurlijk ook Jolanda.

• 09 Juli 2013 - 17:42

Stukje Geschreven Door Oma:

Halllo Hallo fijn dat jullie het goed maken, wat een reis en goed aangekomen. Jesse en Siebe ik hoorde van Lia dat jullie op een olifant hebben gezeten, dat is vet, en ook nog een die je een flinke afkoeling gaf.
    Siebe vind je het eten daar lekkker? , of bakken ze daar ook frietjes. Sjaak en Jolanda maak maar heel wat fotos . Oma maakt het ook goed, heb met Lia en Ome Piet heel de stoep schoon gekrabt, wat een werk, maar nu ziet het er weer netjes uit, ome Piet heeft hem met azijn gespoten. Hij wil hier niets voor. Ik zei als we dan woensdag 10 juli in het bejaardenhuis gaan eten, en er is ook muziek bij, dat vond ie wel leuk. Verder gaat hier alles zijn gang, Ben bij opa geweest en de groetjes gedaan van jullie en een kaarsje aangemaakt. Verder bij jullie thuis is het ook rustig, Kees is zaterdagnacht vertrokken. Vrijdagavond hebben we gooien bij de club met de schutboom bouwvakfeest, ook gezellig. Volgende week twee dagen met Lia naar de vierdaagse kijken Jos aanmoedigen.

Jolanda en Sjaak Jesse en Siebe verder een hele mooie vakantie. Siebe als je aan de dunne bent moet je iedere dag een glas cola drinken, dit dood de bacterien in je maag ECHT DOEN. Lia zou de rest van jullie nog uitprinten of Sil en dan hoor ik het nieuws wl weer heel veel groetjes van mij Oma xxxxxx

• 09 Juli 2013 - 19:53

Rieky En Gerrit:

Hoi avonturiers,

Wat leuk om jullie avonturen te lezen. En wat is het warm daar! Jullie komen straks als negers terug, haha. Hier is het nu ook lekker weer! Echt genieten. Ik ben ondertussen al een week klaar met revalideren, echt lekker, veel meer tijd om te genieten nu en ik wandel en fiets er al op los! Gerrit gaat volgende week aan de wandel, hij doet namelijk mee met de vierdaagse!
    Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen.

Groetjes, Rieky en Gerrit.

• 09 Juli 2013 - 21:57

Frank En Ageeth:

Hallo familie van Moorsel,
    heel leuk om jullie reisverslagen te lezen. Het is geweldig wat jullie doen en knap dat Jesse en Siebe zich zo goed staande houden. Hebben ze intussen al gevoetbald want ze kunnen echt geen 5 weken zonder bal. Voor ons is het moeilijk voor te stellen hoe mooi de natuur er in werkelijkheid moet zijn. Jolanda laat Sjaak niet te dicht in de buurt van de mooie Thaise vrouwtjes komen anders krijgt hij een ontsteking aan zijn ogen. Dan kan hij helemaal niet meer slapen. In Nederland is het eindelijk heel goed weer. Onze Pim zit nu op Terschelling braaf aan de cola?! Sam gaat maandag naar Hongarije want daar is het bier goedkoop. Vrijdag over een week gaan we naar Oostenrijk, hopelijk ook mooie wandeltochten maken al zullen ze niet zo spannend zijn als bij jullie. Ik denk ook niet dat wij dan op Oostenrijkse olifanten gaan zitten. Ik ga wel kijken of de Tiroler films van vroeger daar nog gefilmd worden. Ik hoop dat jullie nog een hele goede reis hebben en geniet ervan maar dat doen jullie al. Ben benieuwd naar de foto's. Houdt ons op de hoogte, het is leuk om te lezen.
    Groeten Frank en Ageeth.