Fietsen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Fietsen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Fietsen in Chiang Mai

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

09 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vannacht nog een geweldige jeuk gehad maar inmiddels is deze weg. Wel nog een knots van een voet maar daar heb ik niet veel last van. Aanvankelijk wilden we vandaag al afreizen naar Pai in het noord westen van Thailand maar we hebben zo ontzettend veel vuile was en ook drie intensieve dagen gehad waardoor we besluiten een dag in Chiang Mai te blijven.
We kopen tickets voor morgen om naar Pai af te reizen en zoeken een plek waar we onze kleren kunnen wassen. Er zijn genoeg plekken maar we willen de kleren vanavond weer droog terug. Voor dertig Batt per kilo wordt dat geregeld.
We eten heerlijk bij Mickey's house. Hier kunnen we aan een aquarium tafel eten. De vissen zwemmen onder je bordje door. Jesse en Siebe hebben aanvankelijk zin om op de kamer wat techillen. Bijna overal is wifi en na drie dagen wil je wel weer wat. Jolanda en ik huren twee fietsen. We fietsen richting de railway station. Dar informeren we of we met de nachttrein van vrijdag naar Bangkok kunnen. Dit is nog mogelijk maar niet meer met airco. Alleen met van. Wanneer we willen boeken blijkt dat we een paspoort bij moeten hebben. En dat hebben we niet. We fietsen door drukke straten. Soms is het opletten met alle tuk tuks en scooters en auto's op de weg.
We komen ook langs het kroegen gedeelte. Hier zagen we gisterenavond dat het sextoerisme in Thailand nog niet opzien retour is. Veel vunzige luitjes houden zich hier op met jonge Thaise prostituees.
Terug bij ons guest house willen Jesse en Siebe ook graag mee en met de fiets rijden we dor de stad en boeken de treintickets.

Om zes uur heb ik een afspraak met een Boedhistische monnik. Ik heb gehoord dat je in gesprek kunt met een monnik en gisteren vroeg ik dit bij de tempel en maakte de afspraak voor vanavond. Een andere monnik van ongeveer achttien jaar oud weet van de afspraak. Hij gaat de monnik halen met wie ik de afspraak heb. Een vriendelijke jongeman achter in de twintig komt aanlopen in de karakteristieke oranje kledij.
We praten ruim een uur met elkaar. Enkele jongere monniken komen er ook op nog bijzitten. Het blijkt dat vanuit het Boedhisme je er ook voor kunt kiezen om bijvoorbeeld drie of vijf jaar monnik te zijn. De monniken zijnveel bezig met mediteren en positief denken. Na ruim een uur neem ik afscheid van hem. Zijn laatste zin was The goal of life is hapiness. Nou laten we dat in ieder geval proberen.

In de avond begint het plotseling te regenen. We zoeken dichtbij ons guest house een restaurantje. Een vriendelijke vrouw heet ons welkom. Haar zoontje van en jaar of acht is ook aanwezig. Wanneer we hebben besteld verdwijnt de vrouw naar achteren. Het zoontje geeft aan andere gasten de kaart en drinken. Soms roept moeder van achter iets. De jongen kijkt dan in de koelkast en roept iets terug. Soms verdwijnt hij even met de paraplu de regen in om even daarna weer met een drankje of iets anders terug te komen. We eten voortreffelijk.

Op onze kamers herpakken we onze rugzakken en gaan heerlijk slapen