Laatste dag in Koh Php Phi Don - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Laatste dag in Koh Php Phi Don - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Koh Php Phi Don

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

25 Juli 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

We besluiten vandaag een dagje te gaan genieten bij Long Beach. Dit is prachtig en je hebt er zowel zon alsook schaduw. Voor we vertrekken zien Jolanda en ik een joekel van een aap over balustrade van ons buitenterras lopen. De aap loopt naar het terras van de kamer van Jesse en Siebe. Wanneer we de deur aan de achterkant van onze kamer openen zien we wel twintig apen op en rond de guesthouses boven ons in de weer. Er slapen hier Franse meiden. Aanvankelijk zijn ze enthousiast maar wanneer de apen op hun terrasje komen schieten ze naar binnen. Een van de apen probeert de deur te openen. Het is een mooi schouwspel.
We lopen richting Long Beach. Het getijdeverschil is erg groot. Nu klotsen de golven tegen de kust. Over een uur of vijf kunnen we honderden meters zeeinwaarts lopen.
We zoeken een plekje en genieten van het mooie uitzicht. Even gaat het plots regenen. De temperatuur is echter zo heerlijk dat Jolanda en ik in de zee gaan zwemmen. Na een kwartier doet de zon zijn werk alweer. We eten een paar keer een heerlijk hapje op een terras en beginnen rond half zeven aan de terugtocht. Doordat we over het droogl liggende gebied kunnen lopen is deafstand een stuk korter.
In de avond eten we bij een lokaal tentje Pad Thai. Dit is hier erg goedkoop vijftig Batt. Dit terwijl een biertje tegen de honderd Batt kost.
Op het strand is er volop bedrijvigheid. Allerlei spectaculaire fire shows zijn aan de gang.
Ook is er een plek waar je kunt limbo dansen. Een Thaise jongen kan onder een in vlammen staand koort van ongeveer veertig centimeter hoogte. appluas is zijn deel.
Er kan ook worden touwtje gesprongen. Ook dit touw staat en lichter laaien. Een iets te enthousiaste jongen valt bij het uitstappen. Zijn broek vliegt in de fik. Veel mensen schieten hem te hulp en gooien zand over zijn broek.
Ik zie hem niet meer in actie komen.
Met Jolandaen Siebe ga ik ook naar een Thais kickboks centrum. Hier kunnen ook toeristen in de ring stappen. Twee Chineese jongens gaan er vol in. Onderweg naar ons guesthouse zien we een flinke Schorpioen de weg oversteken. Op onze kamer drink ik mijn biertje en orden mijn rugzak voor het vertrek morgen.

Groetjes Sjaak