Drie dagen jungletocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Drie dagen jungletocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Drie dagen jungletocht

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

07 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na een heerlijk etentje bij de rivier de rugzakken voor drie dagen ingepakt. Het is zo warm dat voor het slapen gaan we een koude douche nemen en ons buiten met een handdoeken om afkoelen.

Inde ochtend hebben we een heerlijk ontbijten en weldra worden we opgehaald. In de truck zitten twee Engelse meiden die met een wereldreis bezig zijn. De grote rugzakken gaan in een depot en de tocht kan beginnen. Bij een markt stoppen we om inkopen voor het eten in de avond te doen. We gaan van de grote weg en komen op kronkel weggetjes te rijden. Bij een stop zien we olifanten lopen. Hier krijgen we onze olifanten rit. Ik zit bij Jesse en hij vindt het geweldig. Een paar keer spuit de olifant natte troep vanuit zijn slurf over ons heen. Ook in een poel krijgen we ons deel. Siebe en Jolanda zitten een stuk achter ons. Ook zij genieten.
Onze tocht gaat verder en de weggetjes worden steeds smaller. We stappen uit lopen een kwartier en komen aan bij een waterval. Eerst eten we gezamenlijk rijst en daarna doen we onze zwemkleren aan en gaan richting waterval. Het is en heerlijke afkoeling.
Onze groep is inmiddels compleet en bestaat uit de twee Engelse meiden, een Australisch stel, twee jongens uit Nederland, twee Belgische meiden en een Spaans stel.
De tocht door de jungle gaat nu echt beginnen. Met twee gidsen lopen we door bossen, zien bananenbomen, treffen mensen aan het werk op de veelal kleine rijstvelden. Het is flink klimmen. Een van de Engelse meiden heeft het flink zwaar. Na een lange tocht betrekt plots de blauwe lucht. Vette regendruppels vallen op ons neer. We schuilen even maar het lijkt niet te stoppen. De gids besluit door te lopen. Werkelijk drijfnat vervolgen we onze weg De sokken soppen in de schoenen. Rond half zes komen we aan op en plek waar wat mensen in hutjes wonen. Ook een open hut met daarin wat dunne matrasjes en een muskietennet is onze slaapplek deze dag.
We hebben het druk om de drijfnatte kleren uit te doen en een plekje te geven. Het begint al donker te worden. We eten gezamenlijk en kletsen gezellig met elkaar.
Morgen waarschijnlijk meer. Nu even Chiang Mai in.

P.s. Bert alleen op stap te gaan wordt me afgeraden. In deze stad zijn erg veel travestieten. Een van de Nederlandse jongens schrok zich wild enkele dagen gelden. Hij zat in een pub en een vrouw tussen aanhalingstekens vroeg zal ik met je meegaan.
Fotootjes volgen nog.

• 09 Augustus 2016 - 06:24

Kamiel:

Ha Sjaak,

Ik zit nu eindelijk je reisverslag te lezen en dit doe ik vanuit Chiang Mai!
    Morgen gaan de Jagertjes ook een drie dagen jungletocht ondernemen en als ik het bovenstaande verhaal lees, dan ' stijgt mijn zin' in zo'n jungletocht.

Hopelijk kom ik (of een ander gezinslid) geen beest tegen dat prikt, likt of bijt, waardoor er JEUK ontstaat.
    Er is trouwens ook een erg leuke serie op de Nederlandse ty met deze naam, een aanrader!!

Bedankt voor het delen van je ervaringsverhaal!

Groet,
    Kamiel