Van Kuala Lumpur naar Kuching in Borneo - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Van Kuala Lumpur naar Kuching in Borneo - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Van Kuala Lumpur naar Kuching in Borneo

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

20 Juli 2015 | Maleisië, Kuching

De wekker hoefde ik eigenlijk niet te zetten. Om half zes was ik wakker. We staan op. Ik hoor de bel van het guesthouse. Onze taxidriver staat al klaar. De rugzakken laden we in de auto en we gaan richting de luchthaven. Ditmaal een andere luchthaven. Met name Air Asia is hier actief. Na bijna een uur arriveren we daar. De chauffeur was een aardige man. Hij vertelde over Maleisië. Alles werd steeds duurder. Ook vertelde hij dat de werkende bevolkingeerst met vijfenvijftig met pensioen kon. Nu is dit zestig. Hij schrok toen ik vertelde dat we in Nederland tot de 67 moeten werken. Op de luchthaven stopten we onze bagage weer in de seal baas. Deze konden we al vrij snel inleveren. Om negen uur konden we inchecken en weer een half uur later waren we in het vliegtuig. Ik zat tussen twee jongens uit Maleisië. De ene jongen was soldaat en de andere leerkracht in Borneo. Na anderhalf uur stonden we op de grond in Borneo. Bussen waren hier niet. Alleen taxi's. Voor 26 r.m. Werden we naar ons guesthouse gebracht. De entree ziet er liefelijk uit. De bedden van Jesse en Siebe heel primitief. In Kuching duurt het even voor we onze weg vinden. We moeten lang zoeken naar een toeristen informatie. We eten wat rijst in een lokaal tentje en slenteren wat door het stadje. We zien ook een ander guesthouse dichter bijnier centrum. Dit boeken we voor na morgen. Bij een Chinees restaurantje eten we en nu chillen we even in ons guesthouse.

• 20 Juli 2015 - 22:30

Marlies:

Hoi Hoi,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn!Ondanks d`n trubbel bij de start!Maar dat hoort ook bij het AVONTUUR!!
    Ik ga nog effe werken morgen en dan gaan we Janske naar Terschelling brengen.
    We gaan dan zelf nog paar dagen fietsen op schiermonnikoog dus tussendoor vieren wij ook maar wat vakantie hier.

Nu nog veel plezier samen en de groetjes van Marlies ,Michel en Janske
    (Thijs is vandaag met de bus naar het zonnige zuiden vertrokken)

• 21 Juli 2015 - 16:11

Sjaak Van Moorsel:

Jullie ook veel plezier gewenst. Dat zal vast wel lukken. De Waddeneilanden zijn mooi.