Invloeden vanuit India en Engeland. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Invloeden vanuit India en Engeland. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Invloeden vanuit India en Engeland.

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

20 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op onze derde dag in Kuala Lumpur gaan we richting de prachtige oude gebouwen die door Indiase en Engelse invloeden tot stand zijn gekomen. Een voormalig cricketveld laat de Engelse invloeden zien. Daarnaast zien we prachtige torens en een heel grote mast met de vlag van Maleisië in deze hoek van de stad. De kraampjes van Indische mensen zijn gesloten. Wellicht ook door de feesten. We besluiten met de metro naar het park achter de twin towers te gaan. Het is weer een verzengende hitte deze dag. Op het park achter de twin towers zijn duizenden en duizenden mensen die hier een stukje schaduw zoeken. Met Siebe ga ik wat drinken zoeken bij een zeven eleven winkeltje. Het is even zoeken maar we vinden de shop. Na wat relaxen gaan we terug naar de metro. Gelukkig is het nu minder druk dan op de heenweg. Toen zat de metro werkelijk tjokvol. Nu valt het mee. In Chinatown eten we op straat bij een lokaal eettentje. Ik kijk hoe snel ze een vis klaarmaken en een levende kikker tot delicatesse aanbieden aan de klanten. Door de drukke straten slenteren we ons door Chinatown. In ons guesthouse kijken we het einde van een tour etappe. Het blijkt een live verslag. In Maleisië is het zes uur later.