Met een over het water klappende boot naar Mamutik - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Met een over het water klappende boot naar Mamutik - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Met een over het water klappende boot naar Mamutik

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

31 Juli 2015 | Maleisië, Kota Kinabalu

Wes taan redelijk vroeg op. Half acht. Vandaag willen we naar het eiland Mamutik. Dit eiland ligt niet zover van de kust van Kota Kinabalu. We kopen brood en water in en zoeken even naar de plek waar de bot vertrekt. Bij de vertrekhal zien we dat de boor die wij willen hebben pas om half twaalf vertrekt. dat vinden we veel te laat. ik vraag bij een ander bureautje of zij ook naar Mamutik gaan. Yes, is het antwoord, nu metten. ik kan zelfs nog wat van de prijs afpingelen. Ze hebben haast want de boot staat op het punt van vertrekken. Siebe komt dan ook snel uit een winkeltje waar hij drinken heeft gekocht. Ik doe mijn reddingsvest aan en maak mijn colaatje open net voordat de boot vertrekt. De boot klapt echter zo over het water dat de cola uit het blikje kotst. Drinken is echt niet mogelijk. Met harde klappen op het water zoekt de boot zijn weg over de zee. na een kwartier varen komen we eerst aan bij het eiland Sapi. Iedereen stapt uit behalve wij. De boot zet koers richting Mamutik. daar aangekomen stappen we uit en betalen fee voor het eiland. Er zijn enorm veel Chinezen die hier snorkelen? ook wijnhuizen snorkelmateriaal. De vissen en de koraal is prachtig in de zee. Veel Chinezen zijn meer bezig met het maken van een selfi dan met de mooie omgeving. Zowel een mannelijke als vrouwelijke Chinees is het gezicht aan het poederen met blanke poeder. Tijdens de derde keer snorkelen samen met Siebe kiemen er een aantal vissen voorbij die me telkens willen bijten. Hoe ik ze ook van me af wil slaan, telkens komen ze terug. Siebe laat me ook nog een Nemo vis zien. ik ontdek een trail en klim via een touw omhoog. Na een paar honderd meter lopen schrik ik op. Een varaan van wel drie meter ligt langs het pad. ik loop voorzichtig voorbij. Enorm wat een joekel van een beest. Terug op het strand maken we ons op voor de terugreis. De boot klapt weer over de zee. na het douchen betrekt de lucht en in no. time valt de regen er met bakken uit. Heerlijk geluid zo zittend onder een afdak met ijzeren golfplaten . Zometeen lekker een hapje eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjaak

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 15580

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Maleisië

21 Juni 2013 - 31 December 2013

Voorbereiding reis Thailand

Landen bezocht: