Vlucht delayed of niet? Reis naar Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Vlucht delayed of niet? Reis naar Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Vlucht delayed of niet? Reis naar Maleisië

Door: Sjaak van Moorsel

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

20 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vijftien juli is de dag van vertrek. Na een zeer turbulent jaar op school vertrekken we voor ruim vijf weken naar Maleisië. In de ochtend werk ik nog op school. Even thuis douchen. De spullen staan al gepakt. Een snelle reis brengt ons op Schiphol. De auto geven we aan een bedrijf die voor de stalling zorgt. Rond half zes moeten we onze spullen inleveren. Om kwart over zeven staat onze vlucht gepland. We vliegen met Lufthansa. We hebben een tussenstop in Frankfurt. Nadat we door de douane zijn blijkt dat ons vliegtuig overboekt is. Tenminste dat zeggen ze. Ook vertellen ze dat het vliegtuig vertraging heeft en dat we daarom de vlucht vanuit Frankfurt niet meer halen. Waar de waarheid is weten we niet. Wat we wel weten is dat ons een straight flight met KLM wordt aangeboden. Dit vliegtuig vertrekt echter niet om negen uur in de avond maar om een uur in de nacht. We komen op dezelfde tijd aan wordt ons verteld. Een eenvoudig rekensommetje leert ons dat dit niet het geval kan zijn. Voor zover we kunnen overzien zijn er twee gezinnen uit de kist van Lufthansa gehaald. We krijgen een vergoeding. Een eet bon. Van KLM trouwens ook. Omdat ook dit vliegtuig vertraging heeft. Het wordt een lange zit maar een grote Heineken en wat hapjes verzachten de pijn. Uiteindelijk vliegen we inderdaad om een uur aan. Ik ben erg moe en slaap veel in het vliegtuig. Kijk wat filmpjes en eet ook hier weer het nodige. Het is kwart voor zeven Maleisische tijd wanneer we landen. Het is inmiddels al schemerig. De bagage pakken we en we besluiten met een taxi naar Kuala Lumpur te reizen. Vooral omdat het al donker is vinden we het lastig om in deze stad alles zelf uit te zoeken. Voor twee nachten hebben we een guesthouse geboekt in de omgeving van de Chinese wijk. Het guesthouse ziet er gezellig uit. Jesse en Siebe gaan nog een hapje eten bij de KFC. De magen van Jolanda en mij zijn nog voorzien. Wij slenteren door de drukken straatjes van Chinatown waar veel mensen hun waar aanprijzen. Uiteindelijk gaan we moe naar bed. Het is een lange dag geweest.