Maleisië-Nederland, dikke winst Nederland. - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Maleisië-Nederland, dikke winst Nederland. - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Maleisië-Nederland, dikke winst Nederland.

Door: Sjaak van Moorsel

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

08 Augustus 2015 | Maleisië, Kota Kinabalu

Goed geslapen heb ik niet. Ik lag bovenste ring op het stapelbed. De fan deed zijn werk wel erg goed. ik kreeg het er gewoon koud van. Halverwege de nacht organiseerde ik het op de grond zo dat ik mijn matras daar neer kon leggen. Viel uiteindelijk weer in slaap en sliep tot acht uur. ik ga na een lekker ontbijt de was ophalen. keurig opgevouwen in een plastic bag. We moeten er als het goed is weer tegen kunnen de laatste twee weken. Vijf kilo was is gewassen. vandaag is het lekker warm. de paraplu wordt door vele mensen gebruikt tegen de zon in plaats van tegen de regen. Via de lokale bus willen we naar het strand gaan. bij de city hall worden tientallen vlaggen geplaatst . Ik vraag waarom. Augustus is de maand van independent. Maleisie is sinds 1957 een zelfstandig land. Voor die tijd was het een kolonie van Engeland. Maandag komt de chief minister bij de city hall. We lopen veder naar de bus. Op het strand blijkt het gezellig terug te zijn. Families en groepen vrienden komen samen op het strand. Het is weekend. Er wordt gebarbecued. Anderen maken eten met natuurlijk rijst klaar. een ijscoman probeert zijn waar te verkopen. de golven zijn behoorlijk. En er is een onderstroom. Dus niet te ver het water in. Het is een lekker ontspannen dagje. Beetje voetballen, spelen met de golven, lezen. wanneer ik in de zee ben zie ik dat er contact is tussen Maleisische jongens en Jesse en Siebe. Niet lang daarna voetballen ze een wedstrijdje. het is snel duidelijk dat Jesse en Siebe de meerdere zijn. Ze laten de jongens alle hoeken van het strand zien. De een na de ander gaat even afkoelen in de zee. Van Siebe moet ik ook nog even vermelden dat hij mij middels een panna verschalkte toen ik de kids uit Maleisië probeerde te helpen. Bij deze Siebe. De wind is weer flink aangetrokken wanneer we vertrekken. Lucy van ons guesthouse vertelt dat er gisteren in Kota Balud, waar wij toen ook doorheen zijn gereden, een brug is ingestort door de hevige regenval. de stevige wind die hier ook gisteren was voelen ze ook omdat er in Taiwan een tyfoon was. In de avond genieten we in de gezamenlijke ruimte van ons guesthouse. Tussendoor denk ik ook regelmatig aan Harrie Meulenmeesters waarvoor op dit moment de begrafenis is. Harrie, rust zacht makker. Wanneer er na dit leven nog iets is zal de plek waar jij nu bent zeker weten een voetbal boost krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjaak

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 15572

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Maleisië

21 Juni 2013 - 31 December 2013

Voorbereiding reis Thailand

Landen bezocht: