Dagje strand in K.K. - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Dagje strand in K.K. - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Dagje strand in K.K.

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

31 Juli 2015 | Maleisië, Kota Kinabalu

vandaag besluiten we het strand van Kota Kinabalu op te zoek? We hebben gehoord dat we de local bus nummer 16 moeten pakken. We vragen al wandelend de weg en een meisje wat op de universiteit zit helpt ons de weg vinden. Na uitleg vraagt ze of wij een paar bananen willen kopen. iedereen van de universiteit moet producten proberen aan de man de brengen. We kopen wat bananen en lopen richting bus 16. Een alleraardigst chauffeur scheurt kaartjes af en rijdt richting het strand. het is er erg rustig. wat lokale mensen slenteren er rond. Jesse en Siebe voetballen wat op het strand en ik loop een stuk langs de zee. We hebben gelukkig een plekje gevonden waar we schaduw hebben. De zo'n brandt wederom erg vel. het is wel lekker om na zoveel reizen een dagje lekker te chillen. Om dir. uur pakken we de bus terug. Bij ons guesthouse douchen we en kletsen met een soort van eigenaar. het bier gaat rijkelijk over de tafel. Inde avond gaan we weer een lekker visje scoren aan de kade. Ik wil graag een tonijn. Jolanda kies een verse vis uit. Ze maken deze klaar en leggen hem op de barbecue. In de avond lezen we met zijn vieren nog wat op onze kamer. natuurlijk met een lekker biertje gekocht bij een Chinees restaurant. de prijzen verschillen nogal. dit komt omdat grotere bedrijven verplicht zijn om meer belasting op de producten te zetten dan kleine bedrijven.