Ernesto vol verdriet - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu Ernesto vol verdriet - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Sjaak Moorsel - WaarBenJij.nu

Ernesto vol verdriet

Door: sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

26 Juli 2015 | Maleisië, Miri

Jolanda wen ik hebben besloten vandaag naar de markt te gaan. Samen met Jesse en Siebe ontbijten we in ons guesthouse. We krijgen er heerljke banaantjes bij. De mannen besluiten nog even op de kamer te blijven. Richting markt zien we Ernesto een Argentijn die we gisteren bij ons guesthoue spraken. Hij reist twee maanden door Azie. Hij woont in Madrid en heeft een Franse vriendin. Hij vraagt aan ons om samen wat te gaan drinken. Dit doen we. Zojuist blijkt hij bericht te hebben gekregen van zijn vriendin uit Frankrijk dat haar vader op 61 jarige leeftijd is overleden. Zij had Ernesto proberen te bereiken maar hij zat op dat moment in de jungle. Morgen is de begravenis al. Zijn vriendin zegt dat hij beter hier kan blijven. Zijn verdriet is groot. Hij vindt het fijn om samen te kletsen. Ernesto is ook leerkracht. Hij op een basisschool in Madrid. Zijn werk bevalt goed. Na een uurtje kletsen wandelen we samen op en doen wat inkopen.
Jesse en Siebe zijn bij het guesthouse. Samen wandelen we naar het park en en eten daar ons brood. Het is erg rustig in het park. En warm touwens ook. In dit park ligt een public swimming pool. We andelen er heen en gaan hier een heerlijk duik nemen. Aaanvankelijk is het er rustig maar vanaf een uur of vier wordt het veel drukker. Opvallend is dat meer dan de helft van de bezoekers in hun onderbroek zwemt. Het water is heerlijk. De sate die we kopen is minder. Ik vertrek iets eerder dan de rest omdat ik nog foto's wil maken van de krottenwijk. Opvallend dat mensen zo wonen terwijl er wel een autootje voor de deur staat. Hier in Miri zijn opvallend veel massagesalons. Volgens een boek zijn het gweoon hoerenkasten voor de mannen die op de booreilanden werken. Hier is echter niets van te zien. Wel opvallend dat alle massagesalons boven zijn. Ik ben maar geen polshoogte gaan nemen.
Reizen is hier lastiger dan in Thailand. Grote bussen vertrekken altijd buiten de stad. We moeten steeds via een taxi werken. Ook zijn de mensen veel gereserveerder dan in Thailand. Daar vragen ze sneller of je ergens naar toe wilt. Ook is dit land veel duurder. Met name reizen kost veel meer. In de avond zoeken we dan ook flink naar accomodatie voor de volgende dag.

• 27 Juli 2015 - 07:48

Lia:

Hoi familie, ik zit al vroeg jullie verhaal te lezen over Ernesto, fijn dat hij bij jullie even troost en zijn verhaal kwijt kon. Weer leuk om te lezen wat jullie daar allemaal zien en beleven. Liefs Lia x